© 2017 Dékei Zóra. Minden jog fenntartva.

  • Facebook - Grey Circle
  • Instagram - Grey Circle
  • Pinterest - Grey Circle

2018 - Kihívás!

January 1, 2018

Neked is ismerősek az ilyen mondatkezdések, mint:

"Mától fogadom, hogy lefogyok...",

"Az idei évben minden nap figyelek arra, hogy egészségesen egyek..."

"Mostantól nem eszek szénhidrátot/édességet/köretet/kenyeret…"

"Holnaptól újrakezdem a diétám…" és így tovább.

 

Hányszor van úgy, hogy az év elején elhatározzuk, hogy változtatunk az életmódunkon, majd már január végén azon kapjuk magunkat, hogy visszatértünk a megszokott, már rég berögzült rossz szokásainkhoz. Éppen ezért tartom fontosnak, hogy segítsek Nektek a megfelelő út kijelölésében és ne vállalhatatlan, teljesíthetetlen és drasztikus célokat fogalmazzatok meg, hanem egyszerű, ám mégiscsak hatékonyakat!

 

 

Ezért írtam össze az alábbi 5 pontot!
 

 

Ha ez az 5 pont a mindennapi rutinod része, jöhetnek az újabb feladatok, melyeket ha minden nap be tudsz illeszteni, garantáltan jobban fogod érezni magad, ezért egy kis játékos életmódváltásra hívlak Téged!


A játék menete a következő:

 

A kulcs a fokozatosság! Minden héten próbálj meg egy új elemet beépíteni a mindennapokba, majd azt addig tartani, míg rutinszerűvé nem válik (min. 1 hét).

Ezután jöhet a következő elem! Ha végigértél minden ponton, és azt tudod mondani, hogy a mindennapjaid részévé váltak, kérlek gondolj vissza a korábbiakra és válaszold meg az alábbi kérdést:

Milyen pozitív/negatív változásokat érzek magamon? (pl. elmúlt a fáradékonyság/puffadás/rossz közérzet, energikusabb lettem, fogytam…)


Amennyiben pozitív változásokat érzékelsz Magadon, kérlek vidd tovább ennek a pár pontnak a hírét! Ne a divatdiéták legyenek az uralkodóak, hanem egy végletektől mentes, kiegyensúlyozott, tápanyagban gazdag étrend, mindennapi mozgással fűszerezve!


Ha negatívak az élményeid - amit nem tartok valószínűnek, de persze bármi lehet -  kérlek kérd szakember (belgyógyász, dietetikus, pszichológus) segítségét, aki segít felderíteni az akadályozó tényezőket!

 

Sok sikert kívánok Mindenkinek!

És akkor jöjjenek a feladatok, melyek leírásakor szándékosan nem írtam konkrét mennyiségeket, mert ez nagymértékben függ Tőletek, az egyéni céljaitoktól, az eddigi táplálkozásotoktól és az egyéb befolyásoló tényezőktől. Az egyéni szükségletek meghatározásánál mindig kérjetek dietetikustól segítséget!

 

Minden nap...

1. …egy pohár vízzel kezdem a napom - majd a nap folyamán megiszom min. 2 liter energiamentes folyadékot!

2. …reggelizek elindulás előtt - a jó reggeli ismérveihez tanácsok a 8. pontban :)

3. …odafigyelek, hogy 3 óránként egyek - a 3 főétkezés mellett ezért minden nap beillesztek egy-egy kisétkezést!

4. …megteszek min. 5.000 lépést - de a célom minden nap a 10.000 lépés!

5. …mosollyal zárom a napom - és a következőt is így kezdem el!

 

és akkor jöhetnek a nehezebbek:

6. …pékáruból csak teljes kiőrlésűt választok - min. 60%-ban teljes kiőrlésű lisztből készülőt.

7. …megeszek egy élőflórás joghurtot/kefírt

8. …minden főétkezésem (reggeli, ebéd, vacsora) az alábbiakat tartalmazni fogja: állati eredetű sovány fehérjeforrást (pl: hús/hal/tojás/túró/sajt), intenzív színű zöldségeket - lehetőleg minél többfélét (pl: friss/párolt/grillezett/savanyított formában) és rostban gazdag gabonaféléket (pl: teljes kiőrlésű pékáru, zabpehely, bulgur, köles, barna rizs, quinoa, tk. tészta…)

9. …megeszek 1 friss gyümölcsöt - lehetőség szerint szezonálisat, tízóraira vagy uzsonnára

10. …kerülöm a hozzáadott cukrot tartalmazó ételeket - vásárláskor nem veszek olyan terméket, amelynél a cukor az összetevők között az első 5 helyen szerepel.

 

Hajrá Mindenkinek :)

 

U.i.: ha tetszett a játék, jelezd felém és hamarosan jövök további feladatokkal :)



 

Please reload

Címkék

Legújabb bejegyzések

February 28, 2018

February 13, 2018

February 11, 2018

January 1, 2018

September 29, 2017

Please reload